Even voorstellen
Auva? Waar staat dit eigenlijk voor? Auva is de afkorting van Administratie en Uitrekenbureau Voor Apotheken.
Het is op 1 december 1969 opgericht door de heer en mevrouw van Gils, onder de naam Auva Administratiekantoor. Auva legde zich toe op het voeren van de administratie voor apotheken en het uitrekenen van de vergoeding voor verstrekte medicijnen aan de zorgverzekeraars en patiënten.
Auva groeide en ging met de tijd mee. Naast de administratietak kwam er een afdeling die programmatuur maakte voor het verstrekken en declareren van de medicijnen. Deze afdeling bleek uiteindelijk niet bestand tegen de concurrentie met grotere automatiseringsbedrijven en Auva legde zich helemaal toe op de administratie.
Per 1 juli 2008 is Auva overgenomen door de heer Albert Rops en voortgezet onder de naam: Auva Administratie en Advies BV. Hij was destijds al 18 jaar in dienst bij Auva. Waar Auva zich in het verleden toegelegd had op het voeren van administratie voor apotheken, is dit in de loop van de jaren een breder scala van klanten in alle sectoren geworden.
De werkzaamheden die op dit moment voor de klanten uitgevoerd worden zijn: het verwerken van de administratie, het opstellen van jaarrekeningen, het verwerken van de maandelijkse loonmutaties in de loonadministratie en alle voorkomende belastingaangiften en -adviezen.
Graag nodigen wij u uit voor een kijkje op onze website.
Albert en Anita Rops